A 115 éves férfi elárulja, hogy mi az az 5 étel, aminek fogyasztásával garantált a hosszú élet

Az Arizona államban élt Bernando LaPallo, aki 1901-ben, Brazíliában látta meg a napvilágot, a családjában pedig nem ő az első, akik megérte, és jóval meg is haladta a 100 éves életkort. Már egész fiatalon apja (aki egyébként orvos és botanikus volt) megtanította neki, hogy miként őrizheti meg az egészségét, mit kell ennek érdekében tennie, ennie.

Sőt, ennek hatására Bernando a párizsi Sorbonne-on kulináris művészeteket és gasztronómiát is tanult. A 115 éves idős férfi meg van győződve arról, hogy a hosszú élet titkát a döntéseink jelentik, hogy mit, miként teszünk, eszünk, gondolkodunk, a genetikai hajlandóság szerinte kevésbé játszik szerepet.

A közel 115 éves Bernando az utolsó napig el tudta látni magát, reggelente a friss levegőn tett egy hosszú sétát, olvasott, képrejtvényeket fejtett meg, így fizikálisan és szellemileg frissen tartotta magát. Ráadásul Bernando még remek író is volt.

Az étrendje sok organikus zöldséget, gyümölcsöt tartalmazott, de megette a friss lazacot is, viszont sosem kerül a tányérjára vörös hús, vagy egyéb, az élelmiszeripar által előállított feldolgozott húsos készítmény.

Elmondása szerint egészségének titka a következő 5 élelmiszerben rejlik:

1. Fokhagyma

A fokhagymában lévő allicin aktív hatóanyag megakadályozza a magas koleszterinszint kialakulását, csökkenti a magas vérnyomást, megakadályozza az érelmeszesedést, ami a keringési betegségek fő oka, mellesleg nagyon erős természetes antibiotikum. Nyersen fogyasztva a leghatásosabb.

2. Fahéj

Sokan fűszerként használják, de a fahéj igenis gyógykészítmény, amely szintén csökkenti a rossz koleszterinszintet, a glikémiás indexet, csökkenti a gyulladásokat, és javítja az emésztést.

3. Méz

Ez is természetes csodaszer, amelyben sok nyomelem, vitamin és antioxidáns van, amelyek mind nagyon fontos szerepet játszanak az egészségmegőrzésben.

4. Fekete csokoládé

A 70 százalékban kakaót tartalmazó csoki akkor hatásos, ha rendszeresen fogyasztjuk. Sok antioxidánst tartalmaz, csökkenti a magas vérnyomást, a stresszt és véd a keringési betegségekkel szemben is.

5. Olívaolaj

Ha nem szeretnénk magas koleszterinszintet, vércukorszintet és szívproblémákat, akkor érdemes beiktatni az étrendünkbe az olíva olaj használatát, a legjobb az extraszűz változat.