2021-09-24

Angyali üdvözlet telihold estéjére: Azok a dolgok, amiket érdemes lenne megváltoztatni

Mindenkinek vannak rossz szokásai.

Olyan dolgok, amik által csak elpazaroljuk az időnket, az energiánkat, esetleg lehangolttá, demotiválttá tesznek.

Ráadásul gyakran észre sem vesszük, hisz sokszor csak gondolati formában jelennek meg. Például negatív belső monológok, negatív jövőkép által. De lehet, hogy túl sok időt töltünk olyan tevékenységgel, ami kimerítő és egyben haszontalan.
Érdemes megfigyelni, felülvizsgálni, hogy miket is gondolunk és cselekszünk egy napon. Mert azokból a gondolatnyi időkből áll össze az a nap, amiből lesz egy hét, ami hónapokká duzzad. És így tovább. Tehát a minőségi szokások minőségi napokhoz, a rossz szokások pedig rossz időkhöz vezetnek. És bár nincs minden felett kontrollunk, mégis, amit befolyásolni tudunk, arra érdemes odafigyelni. Ezért fontos a napi rutin, azon belül is kiemelt a reggeli rutin kialakítása.

Következzenek hát azok a dolgok, amiket érdemes lenne átgondolni, esetleg megváltoztatni!

1. Szundi gomb használata- Nagyon csábító, de felejtsd el! E funkció által ugyanis rögtön a halogatással kezded a napot. Ráadásul a visszaalvási szakaszban már ott van benned a stressz, hogy mindjárt újra csörög, fel kell kelni, így ez már nem tud pihentető alvás lenni.
2. A social media megnyitása még az ágyban– erről már hosszabban is írtam, úgyhogy itt annyit csak, hogy mielőtt a világ fele nyitsz, tedd rendbe magad! Ne hagyd, hogy rögtön elárasszon a kívülről jövő stressz, amikor még szinte félálomban vagy!
3. Majd csak lesz valahogy- Az biztos, hogy a nap el fog telni, de jobban jársz, ha tervekkel indulsz. Lehetőleg előző este vagy aznap reggel írd össze a naptáradba, hogy mikor mit fogsz csinálni. Nem kell szoros beosztás, de lásd át a napodat, tudd, hogy mire mennyi időt fordítasz!
4. Hidratáció- Sokan elfelejtenek inni ébredés után, pedig a szervezetnek rendkívül fontos, hogy kapjon elég vizet. Ez persze napközben is lényeges! Ha te is hajlamos vagy elfelejteni, készíts ki már este egy pohár vizet az ágyadhoz. Reggel ehhez nyúlj, ne a telefonhoz!
5. Ébredés- Mindig ugyanakkor tedd! A szervezet így könnyen rá tud állni egy ritmusra, ami alapja a jó alvásnak, ami befolyásolja a hormonrendszer működését… (jegyezte: Benke Vali)